Kan landbruket lære noe av VG?

Få bransjer har erfart hva digitalisering kan bety for eksisterende forretningsmodeller enn mediebransjen. Mediehuset VG var tidlig ute med å benytte seg av mulighetene innen ny teknologi.

– VG var en gang en papiravis som drev med digitale medier, nå beveger vi oss mot å bli et heldigitalt mediehus med papiravis, har sjefsredaktør og administerende direktør i VG, Torry Pedersen, uttalt.

Pedersen kommer til Mat og landbruk 2017 for å snakke om hvordan VG har tatt i bruk ny teknologi til å videreutvikle sine forretningsmuligheter.

– I den digitale transformasjonen handler det om å ha lengst mulig landingsstripe og så komme inn med riktig høyde og riktig fart, mener Pedersen.

Norsk landbruk har mange fortrinn med god dyre- og plantehelse, lav medisinbruk og bærekraftig produksjon. Ny teknologi kan hjelpe oss med å opprettholde våre fortrinn samtidig som vi kan produsere billigere og mer effektivt over hele landet.

Kan landbruket lære noe av VG i hvordan man kan lykkes med digitalisering og får til en mykest mulig landing?

Se hele programmet til Mat og landbruk her!