Hvilke forretningskonsepter er liv laga?

Hvordan rigger Neslé sin forretningsvirksomhet for å bidra til en mer bærekraftig fremtid?

Nestlé er en av verdens største mat- og drikkeprodusenter og omsetter for omlag 8 milliarder norske kroner årlig. Det sveitsiske selskapet er mest kjent for sine merkevarer innen sjokolade og kaffe, men er også medeier i kosmetikkgianten L’Oreal. Selskapet er tilstede i 194 land og kjøper råvarer fra 680 000 bønder over hele verden.

«At Nestlé we are well aware of the need to make sure that our operations have a positive impact on our suppliers and the communities they live in», sier Hans Jöhr, ansvarlig for landbruk globalt i Nestlé. Hans Jöhr kommer til Mat og Landbruk 2016 for å dele sine tanker om hvorfor bærekraftig jordbruk også er lønnsomt jordbruk.

Fun fact: Norge var det første landet Nestlé etablerte seg i utenfor Sveits. I 1898 kjøpte de opp Kapp Melkefabrikk i Østre Toten som produserte Viking Melk – en kjent merkevare den dag i dag, 117 år etter.